Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Horzelstraat 100/10
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

MS Academy.

SOCIALE MEDIA & COMMUNITY MANAGEMENT: waarom?

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube… In België worden al deze sociale netwerken dagelijks als communicatiekanaal gebruikt. Het zou een gemiste kans zijn om hier niet rekening mee te houden.

De cijfers spreken voor zich:

  • Facebook: ± 5 miljoen gebruikers
  • Twitter: ± 300.000 gebruikers
  • Pinterest: ± 130.000 gebruikers
  • Google+: ± 46.000 gebruikers
  • LinkedIn: ± 1,2 miljoen gebruikers
  • Enzovoorts

Community Management is dan ook het beste alternatief om de dialoog aan te gaan, om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

Community Management maakt het ook en vooral mogelijk om een “brand equity” op te bouwen, op alle sociale netwerken en het web in de breedste zin.

Community Management omvat, afhankelijk van wat men kiest:

  • Een Facebookpagina en Twitteraccounts aanmaken (indien niet aanwezig)
  • Een gemeenschap opbouwen
  • Discussies starten en fans erbij betrekken
  • Zorgen dat uw merk in de belangstelling staat
  • Waken over de gemeenschap
  • Redactioneel toezien (onderwerpen volgen om de pagina’s en accounts te voeden)
  • Statistieken en analyse

Uzelf aanpassen aan de nieuwe communicatiekanalen

Communiceren via deze netwerken en gereedschappen kan niet voor de vuist weg. Een gedegen kennis van digitale zeden en gewoonten van de internetgebruikers in België is verplicht.

Hoe legt u contact met uw prospects en klanten op Facebook, Twitter, LinkedIn of Google+? In welke kanalen moet u investeren? Welke redactionele lijn moet u kiezen? Is het beter om wel of juist niet mee te praten? Wat is e-reputatie? Hoe meet je de ROI en de ROE?

Op dit soort vragen zullen we proberen volledige antwoorden te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden uit de B2B-sector, B2C, luxegoederen, industriële producten, de dienstensector, verenigingen en niet-gouvernementele organisaties.

Hieronder de mogelijke ‘MS Academy’ opleidingen :

advies vragen

Share

Academie

Onze diensten

Related post

post

Community Management

Actualités

Community Management

Community Management is de beste manier om de dialoog aan te gaan en om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

Digital Marketing

Digital Marketing

Digital strategies, een doorlichting van uw tools, nieuwe digital advertising,… Wij gaan de uitdaging aan!

Strategic Marketing

Strategic Marketing

Strategisch marketing U moet een duidelijk beeld hebben van de actuele situatie binnen uw onderneming (uw missie), wat u wil...

Print

Offline media blijven een vast onderdeel van de communicatiemix van tegenwoordig. Uw identiteit wordt op een waardige manier gevormd door een sterk logo, een duidelijke slogan en een aantrekkelijk handvest.

SoMe strategy

SoMe strategy

Sociale Media Strategie. Bepaalde merken willen een Facebookpagina en Twitteraccount, alleen maar om overal ‘bij’ te horen. Maar welke commerciële...


Top