Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Horzelstraat 100/10
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

Search Engine Optimisation. (SEO)

Zoekmachine optimalisatie, ook wel ‘SEO’ (Search Engine Optimisation) genoemd, wil de natuurlijke of organische (niet-betalende) trafiek op een website verhogen. Hoe? Door de visibiliteit van die website op zoekmachines zoals Google te verbeteren. Er wordt gesleuteld aan de structuur van de site, de prestaties en de ‘on site’ inhoud. Er worden specifieke bestanden (sitemap.xml, robots.txt) aangemaakt. De updates volgen elkaar sneller op, enz.

Een doordachte en goed uitgevoerde zoekmachine optimalisatie zorgt voor een langdurige, uitgesproken visibiliteit bij de doelgroepen. Iets waaraan uw concurrenten moeilijk afbreuk kunnen doen. Doelgerichte visibiliteit is de sleutel tot overtuigde bezoekers.

Websiteprestaties (tijd nodig om pagina’s te laden) en optimalisatie van uw inhoud (trefwoorden, titels en tussentitels, inhoud, rich snippets,…), ergonomie, klikpercentage (CTR), populariteit (waaronder de fameuze ‘Page Rank’), evaluatie van uw domeinnamen en url’s, de nood aan landing pages, uw aanwezigheid op sociale media,… Al die aspecten lichten we samen door tijdens een SEO audit (SEO Test, SEO Analyse).

SEO is een onstabiel, wisselend concept. Binnen SEM of zoekmachine marketing vormt SEO een hele uitdaging, die u maar beter toevertrouwt aan een professioneel SEO bureau. U moet immers met heel wat factoren rekening houden!

Lokale SEO

Elk bedrijf dat actief is in een afzetgebied moet zorgen voor lokale zoekmachine optimalisatie (doorgaans lokale SEO genoemd). Lokale zoekmachine optimalisatie is een strategie om de website van een onderneming na een zoekopdracht op basis van geografische criteria duidelijker te profileren (vermelding in de eerste zoekresultaten op Google – SEM (search engine marketing).

Twee soorten zoekopdrachten op Google (of via een andere zoekmachine) vereisen lokale SEO.

Enerzijds zoekopdrachten zonder geografische referentie (bv.: ‘sportclub’, ‘tennisclub’,… ). De zoekmachine bepaalt de locatie van de persoon die de zoekopdracht ingeeft via vaste of mobiele navigatie. Google moet in de zoekopdracht een lokaal aspect herkennen om zoekresultaten in de buurt op te leveren. Hoe kleiner de afstand tussen de persoon die de gegevens opzoekt en de sportclub, hoe groter de kans dat die club als een van de eerste zoekresultaten op het scherm verschijnt. Ook een firma met een geoptimaliseerde lokale SEO zal in die eerste zoekresultaten opduiken.

Anderzijds zoekopdrachten met geografische referentie (bv.: ‘sportclub Ukkel’,…). Het is niet belangrijk waar de persoon die de zoekopdracht ingeeft zich bevindt. De zoekresultaten worden opgelijst binnen de gevraagde zone. Ook ondernemingen met een geoptimaliseerde lokale SEO zullen vooraan in die zoekresultaten staan.

Het is moeilijk om u te profileren op basis van concurrentiële zoektermen, om uw SEO te verbeteren en zelfs te optimaliseren. Lokale zoekmachine optimalisatie is eenvoudiger. Logisch!

De concurrentie neemt toe. De technieken (microdata, gidsen, klantenforums en – vooral – Google+ lokaal, het resultaat van een fusie tussen Google tools voor geolocatie,…) evolueren. Precies daarom is samenwerken met een professionele partner als Mission-Systole belangrijk als u uw lokale online visibiliteit wil optimaliseren.

advies vragen

Share

Actualités

SoMe strategy

SoMe strategy

Sociale Media Strategie. Bepaalde merken willen een Facebookpagina en Twitteraccount, alleen maar om overal ‘bij’ te horen. Maar welke commerciële...

Evenementen

U organiseert de meest uiteenlopende bedrijfsevenementen: congres, beurs, salon, promostand, bedrijfsdag, receptie, product launch, opendeurdag, personeelsfeest,… Wat ook uw doelstellingen...


Top