Webdesign.
Webdesign moet altijd beginnen met de analyse van uw briefing (uw situatie, beoordeling van eventuele bestaande of vorige websites of online applicaties, feedback daarover, gesprekken met gebruikers, analyse van de concurrentie of van sites met gelijkaardig gebruik, blog, menu enzovoort) om zo duidelijke doelstellingen te bepalen: typologie van de gebruikers, surfscenario’s enzovoort.
Daarna moet u uw prioriteiten op een rijtje zetten, niet alleen qua webdesign, maar ook qua functionaliteiten. Hoeveel? Hoe complex? En over welke interne middelen beschikt u? Wat is uw globale budget en uw budget per functionaliteit? En uw planning…?
Daarna gaan de webdesigners van de studio aan de slag. Zij bepalen de boomstructuur en de storyboards van elke functionaliteit en van elke typepagina van uw site. Deze weerspiegelt de hiërarchie van de informatie op iedere pagina, de plaats die nodig is voor de inhoud, het type inhoud dat aangemaakt moet worden, de wisselwerking tussen de verschillende pagina’s, de volgorde van iedere applicatie enzovoort.
De volgende fase is het concept van het webdesign door het bureau in de strikte zin van het woord: op basis van de grafische typeschermen van het storyboard of van uw digitale huisstijl, wordt een originele digitale identiteit gecreëerd (in de vorm van templates of sjablonen). In dit stadium moeten de regels en goede handelswijzen worden opgesteld om niet alleen het surfen optimaal te maken (knoppen, interactie enzovoort), maar ook het gebruiksgemak, de look & feel en de betrouwbaarheid van de site.
Digital Marketing
Onze diensten
- Ev Evenementen
- Pr Print
- Pu Publiciteit
- St Strategic Marketing
- Di Digital Marketing
Opmerkingen