Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Egide Van Ophemstraat 40c
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

e-Reputation en trend watching

Er gaat geen maand voorbij zonder dat een nieuw schandaal het web, forums, blogs en sociale netwerken overspoelt: paardenvlees in lasagne, luchtvaartmaatschappij maakt misbruik van zijn personeel en luistert nauwelijks naar zijn klanten, openbaar vervoer onbetrouwbaar, mobiele bedrijven bieden ondanks exorbitante prijzen heel weinig diensten, kop van muis gevonden in potten jam enzovoorts.

Wat zegt men op het web over uw merk, wat zegt men over uw diensten? Wat vindt u van uw woordvoerders? Praat men gunstig of ongunstig over uw bedrijf? Wie zijn de beïnvloeders, opinieleiders en ambassadeurs van het merk?

Tegenwoordig is het essentieel om voortdurend alert te zijn om de gesprekken op het web te peilen, en om een communicatiestrategie en een plan voor crisiscommunicatie te ontwikkelen. Voorkom dat uw merk middelpunt wordt van een controverse. Het duurt een leven lang om de reputatie van een merk op te bouwen, en een paar seconden om hem op het web te vernietigen. Behandel aanvallen, en vermijd vooral dat ze escaleren, door een strategie te ontwikkelen waarin u niets aan het toeval overlaat!

Naast bescherming van uw reputatie, biedt het bijhouden van trends u de mogelijkheid om uw concurrenten in de gaten te houden.

De cursus van twee dagdelen gaat onder meer in op de volgende punten:

  • Social CRM en het vaststellen van de toon van de gesprekken tussen uw klanten
  • Analyse van de gewoonten en de demografie van uw klanten
  • Concurrentieanalyse en toezicht op uw merk
  • Realtime gesprekken en “trending topics” monitoren
  • Waarschuwingen instellen
  • Opinieleiders, ambassadeurs en partijen die uw merk voorschrijven opsporen
  • Meertalige analyse en geolokalisatie
  • Een strategie vaststellen voor communicatie tijdens een crisis

Deel 1 – eerste dagdeel (“BEGINSELEN VAN E-REPUTATIE”)

  • Voorbeelden van een slechte reputatie
  • Uw e-reputatie bewaken en voor uw merk zorgen
    • Beheer en toezicht op uw reputatie
    • Mogelijkheid om met uw gemeenschap te spreken
    • E-reputatie en toezicht
    • Uw e-reputatie bewaken
  • Kloutscore, +K topics en Klout bombing
  • Enkele gereedschappen

Deel 2 – tweede dagdeel (“E-REPUTATIE GEAVANCEERD”)

  • Onderzoek verrichten
    • RSS?
    • Voorbeelden van sites die RSS aanbieden
    • RSS-aggregators
    • Andere hulpmiddelen voor toezicht en e-reputatie
    • Voorbeeld: analyse van de MIVB
  • Praktijkvoorbeelden (B2C, B2B)
  • Sociale-mediabeleid
    • Gebruiksregels binnen het bedrijf bepalen (juridisch, intern)
    • “Crises” met de grootst mogelijke respect en transparantie behandelen
  • Conclusie, vragen en antwoorden

Share

Related

LinkedIn Beheersen

LinkedIn is het sociale B2B-netwerk bij uitstek. Met een gemeenschap van meer dan 1,2 miljoen leden in België voldoet dit netwerk aan alle behoeftes en is het een must om...

Facebook Privacy

Facebook: uw imago en privacy-instellingen beheersen  Facebook is het meest gebruikte sociale netwerk in de wereld (in België alleen al zijn er 4,9 miljoen gebruikers). U kunt leuk uit de...

Inwijding in Twitter

Iedereen kent Twitter. De meeste sterren, politici en publieke figuren uit de showbizz investeren in dit zeer specifieke sociale netwerk. Journalisten en andere opinieleiders zijn ook massaal aanwezig om informatie...

Community Management

Community Management is de beste manier om de dialoog aan te gaan en om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

Community Management

Top