Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Egide Van Ophemstraat 40c
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

Inwijding in Twitter

Iedereen kent Twitter. De meeste sterren, politici en publieke figuren uit de showbizz investeren in dit zeer specifieke sociale netwerk. Journalisten en andere opinieleiders zijn ook massaal aanwezig om informatie in realtime te verkrijgen of om in minder dan 140 tekens hun mening te uiten.

Hoe vindt u op Twitter de weg? Hoe kunt u het beste schrijven? Hoe gebruikt u het voor uw bedrijf, uw vereniging of gewoon als particulier? Wie moet u volgen en hoe kunt u informatie met toegevoegde waarde op dit netwerk plaatsen?

In deze cursus van 2 halve dagen leert u de basisdingen, maar ook complexere instrumenten zoals automatisering van toezicht en materiaalverzorging te beheersen.

Het programma van twee dagdelen is doorgaans als volgt:

Deel 1 – eerste dagdeel (“TWITTER GEAVANCEERD”)

  • Een Twitteraccount aanmaken
  • Een profielfoto en een vertrouwenwekkende achtergrond kiezen
  • Een boeiende biografie schrijven
  • Uw eerste twitteraars volgen
  • Uw krant publiceren en informatiebronnen vinden
  • Retweeten
  • Direct Messages versturen
  • Een discussie beginnen
  • Hashtags gebruiken
  • Nieuwe volgers vinden

Deel 2 – tweede dagdeel (“TWITTER EXPERT”)

  • Favorietenlijsten maken
  • Twitterclients gebruiken (TweetDeck, Hootsuite, BufferApp, ScoopIt enz.)
  • Gratis tools gebruiken om automatisch kranten te maken
  • Uw Twitterprofiel koppelen naar andere diensten
  • Automatisch een samenvatting van uw krant maken (PaperLi/ScoopIt)
  • Twitter Analytics: verhouding volgers/volgend/ontvolgers
  • Een geogelokaliseerde krant maken
  • Uw invloed op Twitter meten

Share

Related

LinkedIn Beheersen

LinkedIn is het sociale B2B-netwerk bij uitstek. Met een gemeenschap van meer dan 1,2 miljoen leden in België voldoet dit netwerk aan alle behoeftes en is het een must om...

e-Reputation en trend watching

Wat zegt men op het web over uw merk, wat zegt men over uw diensten? Wat vindt u van uw woordvoerders? Praat men gunstig of ongunstig over uw bedrijf? Wie zijn de beïnvloeders, opinieleiders en ambassadeurs van het merk?

Facebook Privacy

Facebook: uw imago en privacy-instellingen beheersen  Facebook is het meest gebruikte sociale netwerk in de wereld (in België alleen al zijn er 4,9 miljoen gebruikers). U kunt leuk uit de...

Community Management

Community Management is de beste manier om de dialoog aan te gaan en om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

Community Management

Top