Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Egide Van Ophemstraat 40c
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

Nafi Thiam en Toma Nikiforov, ambassadeurs van de Waalse melk.

Een positief beleid.

In Wallonië is de minister van Sport ook bevoegd voor Landbouw (en ook voor Bossen, Natuur, Landelijkheid en Toerisme). Een indrukwekkend pakket van bevoegdheden voor een minister die van zichzelf zegt dat hij “geobsedeerd is door synergieën”. En dat bewijzen de positieve transversale strategieën die hij voorstelt.

René Collin heeft de hulp ingeroepen van twee Belgische medaillewinnaars – atlete Nafissatou Thiam (zevenkampkampioene) en judoka Toma Nikiforov (zilveren medaille op het WK) – om de kleuren van de Waalse melk te verdedigen.

 Toma-NikiforovNafi_web

Melk en sport, een ideale combinatie.

Een idee dat steek houdt. Melk heeft een verrassend positief effect op de recuperatie van sporters, zo blijkt uit onderzoek. Melk bevat van nature 3 tot 8% snelle (melkserum) en trage (caseïne) eiwitten, 90% water, mineralen en vitaminen. Een samenstelling die maakt dat melk beter doet dan eiwitten in poedervorm, zowel op het vlak van prijs als op het gebied van bewaring en gebruiksgemak.

Om de campagne te realiseren, heeft het Agence pour la promotion de l’agriculture de qualité en Wallonie (APAQ-W) een aantal reclamebureaus aangesproken. De opdracht werd toegekend aan Mission-Systole dat een unieke aanpak hanteert: de twee sporters, gehuld in melk, laten hun kracht tot uitbarsting komen in olympische poses.

Werken, plezier maken, resultaten behalen.

Werken met topsporters is echt een plezier. Nafi en Toma geven het beste van zichzelf. De enthousiaste overwinningskreet,“yes!”, van Toma weerklinkt meer dan eens in de studio en we houden ons hart regelmatig vast als we de speer van Nafi zien voorbijkomen. De nauwkeurige bewegingen, de zelfdiscipline en de bescheidenheid van deze twee topsporters, daar kan je alleen maar bewondering voor hebben. De camera is in handen van Jean-Pierre van der Elst, een ervaren fotograaf die altijd de perfecte balans vindt tussen portret- en dynamische fotografie.

De “kleren van melk” zijn een creatie van Nozon. De speciale effecten van deze studio, die vloeistoffen perfect weet te simuleren, zijn meermaals in de prijzen gevallen. Ze hebben alle kleren van melk gecreëerd, rekening houdend met de belichting, de bewegingen en de dynamiek van beide sporters. Een uiterst zorgvuldig werkje om een echt indrukkend visueel effect te creëren, geholpen door de geloofwaardige fotografie en poses die doen denken aan de superhelden van “Marvel”.

Goed werk levert uiteindelijk altijd resultaat op. De campagne wordt overgenomen in de pers en is een groot succes bij het publiek: het reclamebureau krijgt regelmatig telefoontjes van mensen die een affiche willen. En dat is toch de mooiste beloning.

Hier kunt u trouwens nog een van de allerlaatste affiches bemachtigen.

Share


Top