Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Horzelstraat 100/10
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back
Mpro-logo

Mpro Brand activation

Opzetten van een merk voor de Saint-Gobain Groep

In 2006 nam de Saint-Gobain Groep de verkoper van materialen Binje & Ackermans over. Gezien het feit dat er bijna 4.000 verkooppunten wereldwijd waren besloot de Saint-Gobain Groep hier een nieuwe naam aan te geven in België. Mission-Systole was verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de naam en de huisstijl van het nieuwe merk. De naam van het merk werd ‘Mpro’, een helder en goed leesbaar merk. Het achterliggende idee van de naam moest benadrukken dat het merk vooral gericht is naar professionals die professionele diensten en producten aanbieden. De gekozen kleur werd oranje, een kleur die makkelijk geassocieerd wordt met kleding, helmen en signalering op bouwplaatsen. Het imago van Mpro richt zich aan de ene kant op gestileerde menselijke elementen – open silhouetten in ‘flat design’ en aan de andere kant op het afbeelden van typische producten van het mark die de diverse domeinen van de producten representeren. De door ons uitgevoerde diensten waren:

  • Logo & huisstijl
  • Documenten, mappen, flyers
  • Openingsevenement
  • Bedrukking van voertuigen
  • Aankleding van verkooppunten
  • Bewegwijzering
  • Panelen
  • Displays en banners
  • Professionele werkkleding
  • Internetsite
  • Professioneel intranet

08_gallery_mockupScreen Shot 2014-08-08 at 18.04.47

mpro-mag mpro-magazine

Succesverhaal

Vanaf 2007 groeide Mpro, met een omzet van 42,5 miljoen euro, ongekend snel op deze markt. Het merk zette 6 verkooppunten op in Bruxelles, Wavre, Perwez, Saint-Vith en Grâce-Hollogne. Mpro domineert de Brusselse markt alsmede die in Waals-Brabant en de oostelijke kantons, waar de implementatie bijzonder sterk is. Met 3.700 m2 aan expositieruimte, niet minder dan 10.000 producten en 120 partners, kunnen we vandaag de dag spreken van een geslaagde lancering.

Share


Top