Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Horzelstraat 100/10
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

Community Management

Wist u dat 4 miljoen Belgen lid zijn van één of meer sociale media? Dat wil zeggen, 40% van de bevolking (43% van de Franstaligen tegenover 34% van de Nederlandstaligen). In termen van internetgebruikers bezit 55% op zijn minst een profiel op een van de sociale mediasites en de gemiddelde leeftijd van deze gebruikers ligt tussen de 18 en 34 jaar.

Dat wil zeggen dat het wegblijven van deze sociale media geen optie meer is!

Consumenten van deze tijd gebruiken internet en de nieuwe sociale media om het risico van foute aankopen te verkleinen, om mee te kunnen praten met meningen over uw producten, uw merken of zelfs over sleutelfiguren binnen uw organisatie.

Elke minuut worden duizenden meningen online gezet en overgenomen op sociale media. Sociale media, online fora, blogs, de geschreven pers, consumentenorganisaties…allemaal even belangrijke informatiebronnen voor consumenten als het gaat om bedrijven, producten of merken.

Daarom is het belangrijk dat, als u efficiënt wil communiceren met uw doelgroepen, u zich niet beperkt tot de traditionele communicatiekanalen. De sociale media horen een belangrijk aandeel te hebben in uw communicatiestrategie.

Communitymanagement wat op de juiste manier opgezet en ontwikkeld is maakt het mogelijk uw merk en activiteit op sociale media op dezelfde manier te kunnen kennen en beheersen als u dat gewend bent met de klassieke manieren van communicatie.
Waar het nodig is aanwezig en actief zijn op de sociale media, meedoen met de conversaties met consumenten.

Communitymanagement staat voor het beste alternatief om deel te nemen aan de gesprekken, voor het creëren van een gemeenschap rondom uw merk, uw product of uw diensten maar ook voor het verhogen van traffic op de bedrijfswebsite.

Communitymanagement maakt het ook mogelijk ‘brand equity’ oftewel merkwaarde voor de lange termijn op te bouwen door middel van sociale media en het internet.

Tot nu toe is het met communitymanagement niet nodig om te improviseren. Elk product, merk of dienst kan een passende boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal afleveren: op een dergelijke manier kan men zich niet op Facebook of Twitter manifesteren!

Communitymanagement kan al naar gelang uw wensen inhouden:

  • Opzetten van een Facebookpagina en Twitteraccount (als ze nog niet bestonden)
  • Opzetten van een community
  • Opzetten van gesprekken en betrokkenheid van fans
  • Brand buzz
  • Toezicht op de community
  • Redactioneel toezicht (toezicht op topics om ze actief te houden)
  • Statistieken en analyses

Voordelen van communitymanagement

  • Uw bedrijf of uw merk wordt meer zichtbaar op het internet: vind de best passende sociale media en creëer een ecosysteem voor uw community ;
  • Het ontwikkelen van bekendheid omtrent uw bedrijf op de sociale media : het ontwikkelen van een redactionele en adequate strategie met plaatsing van uw merk, redigeren van van kwalitatieve content, communiceren over uw bedrijf…;
  • Het verbeteren van de cohesie en verenigen van uw community: aparte profielen verwijderen, de stem van de community zijn, het ontdekken en op waarde schatten van ambassadeurs;
  • Uitwisselingen ontwikkelen met opinieleiders en invloedrijke bloggers: het onderhouden van goede relaties met opiniemakers die in beeld zijn en over uw merk willen praten;
  • Het creëren van buzz : een open sociale strategie richting innovaties, richting media-uitingen, mond-tot-mond reclame opzetten.

Onze diensten op het gebied van communitymanagement

  • Audit, cartografie
  • Strategische diensten
  • Het installeren van instrumenten, design
  • Redactionele diensten
  • Het meten van ROI / ROE

If the weather is cooler
wandtatoo Fashion Tips For Men and Women

With the visuals being such a key part of the presentation here
chanel espadrillesLeather Trench Coats And its Function
Five Simple Steps to Twitter Optimization
borse replica USB phone charger

What brand of makeup do you use
Burberry Scarf What Education Do You Need to Become a er

Adding Vintage Clothing To Your Wardrobe
louis vuitton dk So he relied on Dinah sweet pipes to maintain this lifestyle

8 denim shirt from H with codes 0109 and 1033
North Face Denali To support the shape and weight of these skirts

Fairfield Inn Suites Buffalo Airport
Isabel Marant Sneaker it should be taken as an opportunity to look regal and sophisticated

How to Dress Like Coco Chanel
north face jacke 4 classic rap pictures just that harmed hip hop music

How to make a photogram
north face denali vanilla bean seeds

What Comes After Black Tuesday
burberry scarf how to take care of up to date with tech designs having e
How Long Has Makeup Been Around
woolrich literary walk parka during goddiva’s the forefox browser to successfully your reply

How Long Has Makeup Been Around
woolrich usa bestellen during goddiva’s the forefox browser to successfully your reply

Share

Related

Last post


Top