MS Academy.
SOCIALE MEDIA & COMMUNITY MANAGEMENT: waarom?
Facebook, Twitter, Instagram, Youtube… In België worden al deze sociale netwerken dagelijks als communicatiekanaal gebruikt. Het zou een gemiste kans zijn om hier niet rekening mee te houden.
De cijfers spreken voor zich:
- Facebook: ± 5 miljoen gebruikers
- Twitter: ± 300.000 gebruikers
- Pinterest: ± 130.000 gebruikers
- Google+: ± 46.000 gebruikers
- LinkedIn: ± 1,2 miljoen gebruikers
- Enzovoorts
Community Management is dan ook het beste alternatief om de dialoog aan te gaan, om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.
Community Management maakt het ook en vooral mogelijk om een “brand equity” op te bouwen, op alle sociale netwerken en het web in de breedste zin.
Community Management omvat, afhankelijk van wat men kiest:
- Een Facebookpagina en Twitteraccounts aanmaken (indien niet aanwezig)
- Een gemeenschap opbouwen
- Discussies starten en fans erbij betrekken
- Zorgen dat uw merk in de belangstelling staat
- Waken over de gemeenschap
- Redactioneel toezien (onderwerpen volgen om de pagina’s en accounts te voeden)
- Statistieken en analyse
Uzelf aanpassen aan de nieuwe communicatiekanalen
Communiceren via deze netwerken en gereedschappen kan niet voor de vuist weg. Een gedegen kennis van digitale zeden en gewoonten van de internetgebruikers in België is verplicht.
Op dit soort vragen zullen we proberen volledige antwoorden te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden uit de B2B-sector, B2C, luxegoederen, industriële producten, de dienstensector, verenigingen en niet-gouvernementele organisaties.
Hieronder de mogelijke ‘MS Academy’ opleidingen :
- “Inleiding tot de Social Networks”
- “Community Management”
- “LinkedIn” beheersen
- Inwijding in “Twitter”
- “Facebook Privacy”
- “E-Reputation en trend watching”
Academie
Onze diensten
- Ac Academie
- Ev Evenementen
- Pr Print
- Pu Publiciteit
- St Strategic Marketing
- Di Digital Marketing
Opmerkingen