Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Egide Van Ophemstraat 40c
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back
Community Management

Community Management

Community Management is de beste manier om de dialoog aan te gaan en om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

Community Management maakt het ook en vooral mogelijk om een “brand equity” op te bouwen, op alle sociale netwerken en het web in de breedste zin.

Het doel van deze cursus is om mechanismen te onderscheiden waarmee u een gemeenschap beter kunt beheren. Een systeem van redactioneel toezicht opzetten, EdgeRank van Facebook begrijpen, een gemeenschap opbouwen, het analytische aspect, ROE (Return On Engagement) en het aan de praat krijgen van gereedschappen, we zullen alles onthullen wat u moet weten om te beginnen aan het avontuur van Community Management.

Het is zeer wenselijk om de drie dagdelen Inleiding tot netwerken te volgen,
om een solide basis op te bouwen voor deze cursus Communitymanagement.

De cursus Community Management omvat:

  • Een Facebookpagina en Twitteraccounts aanmaken (indien niet aanwezig)
  • Een gemeenschap opbouwen
  • Discussies starten en fans erbij betrekken
  • Zorgen dat uw merk in de belangstelling staat
  • Waken over de gemeenschap
  • Redactioneel toezien (onderwerpen volgen om de pagina’s en accounts te voeden)
  • Statistieken en analyse

Het programma van twee dagdelen is doorgaans als volgt:

Deel 1 – eerste dagdeel (“COMMUNITY MANAGEMENT BASIC”)

  • Redactioneel toezien (onderwerpen volgen om de pagina’s en accounts te voeden)
  • Een gemeenschap opbouwen
    • Discussies starten en fans erbij betrekken. Verkeer aantrekken: de gemeenschap ontwikkelen en beheren
    • Opinieleiders en ambassadeurs opsporen via Klout
    • Weten te modereren: goede en slechte voorbeelden
  • Een Facebookpagina en Twitteraccounts aanmaken (indien niet aanwezig)
    • Redactioneel toezicht opzetten
    • De juiste bronnen kiezen
    • Het semantische universum van uw merk vinden
    • Een Facebookpagina en beheerders toevoegen

Deel 2 – twee dagdelen (“COMMUNITY MANAGEMENT GEAVANCEERD”)

  • Facebook begrijpen
    • Viraliteit en organische groei
    • Pub Facebook
    • EdgeRank
    • De soorten berichten en hun waarde om mensen te betrekken
    • Geavanceerde instellingen: uw boodschap richten op een land, taal, geslacht, regio, enzovoorts
  • Een Twitterprofiel maken
    • Een merkprofiel maken
    • Communicatiecodes op Twitter
    • Een officiële pagina op Twitter maken
    • Volgers werven
  • Hulpmiddelen van de Communitymanager
    • HootSuite
    • Buffer, GrabInbox, Dlvr.it
    • IFTTT
    • Berichten automatiseren: voor- en nadelen
  • De gemeenschap bewaken
    • Statistiek en analyse
    • De verschillende instrumenten met elkaar verbinden
    • De ROI van de Communitymanager = ROE

Share

Related

LinkedIn Beheersen

LinkedIn is het sociale B2B-netwerk bij uitstek. Met een gemeenschap van meer dan 1,2 miljoen leden in België voldoet dit netwerk aan alle behoeftes en is het een must om...

e-Reputation en trend watching

Wat zegt men op het web over uw merk, wat zegt men over uw diensten? Wat vindt u van uw woordvoerders? Praat men gunstig of ongunstig over uw bedrijf? Wie zijn de beïnvloeders, opinieleiders en ambassadeurs van het merk?

Facebook Privacy

Facebook: uw imago en privacy-instellingen beheersen  Facebook is het meest gebruikte sociale netwerk in de wereld (in België alleen al zijn er 4,9 miljoen gebruikers). U kunt leuk uit de...

Inwijding in Twitter

Iedereen kent Twitter. De meeste sterren, politici en publieke figuren uit de showbizz investeren in dit zeer specifieke sociale netwerk. Journalisten en andere opinieleiders zijn ook massaal aanwezig om informatie...


Top