Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Egide Van Ophemstraat 40c
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

Facebook Privacy

Facebook: uw imago en privacy-instellingen beheersen 

Facebook is het meest gebruikte sociale netwerk in de wereld (in België alleen al zijn er 4,9 miljoen gebruikers). U kunt leuk uit de hoek komen tegenover vrienden, maar hoe zit het met het beeld dat u van uzelf op Facebook neerzet voor uw toekomstige werkgever, collega’s, klanten of leveranciers? Bent u een van degenen die elk verzoek om “vriend” te worden weigeren uit angst voor het openbaren van uw privéleven? Wist u dat Facebook ook een fantastisch gereedschap voor e-reputatie en personal branding kan zijn?

Alle functies van Facebook kennen is bijna onmogelijk, aangezien dit sociale netwerk voortdurend zijn regels verandert. Bovendien zijn de gebruiksvoorwaarden zware lectuur (5.830 woorden, terwijl de grondwet van de Verenigde Staten uit slechts 4.543 woorden bestaat).

In deze cursus leert u hoe u het soort materiaal afstemt op de aard van de vriendschap: foto’s tonen aan vrienden, maar niet aan collega’s, uw status slechts voor bepaalde contacten zichtbaar maken, vrienden toevoegen aan lijsten, pagina’s toevoegen aan favorietenlijsten zonder ze als leuk te moeten aanmerken, het instellen van uw persoonlijke gegevens enzovoorts.

Het programma van één dag ziet er doorgaans als volgt uit:

Deel 1 – eerste dagdeel (“FACEBOOK-THEORIE”)

  • Te weten komen hoe vaak uw profiel wordt bekeken door uw vrienden/collega’s
  • Vriendenlijsten, beperkingen en filters maken
  • Instellen wie wat kan zien (foto’s, uw status, applicaties, persoonlijke gegevens, e-mailadres, telefoonnummer enz.)
  • Instellingen van uw privé- en openbare foto’s
  • Instellingen van uw applicaties (spelletjes, agenda’s, applicaties die spam genereren, enz.)
  • Voorkomen dat u spam ontvangt, of dat uw profiel of e-mailadres wordt gestolen
  • Een abonnement nemen op mensen zonder ze toe te voegen als vrienden
  • Uitleg van de “Graph Search”
  • Facebook gebruiken voor professionele doeleinden
  • Uw imago op Facebook beheren
  • Relevant en informatief materiaal delen

Deel 2 – tweede dagdeel (“WORKSHOP FACEBOOK”)

  • Vragen, antwoorden, hulp bij elk van de profielen (toepassing van de theorie die u in de ochtend hebt geleerd)

Share

Related

LinkedIn Beheersen

LinkedIn is het sociale B2B-netwerk bij uitstek. Met een gemeenschap van meer dan 1,2 miljoen leden in België voldoet dit netwerk aan alle behoeftes en is het een must om...

e-Reputation en trend watching

Wat zegt men op het web over uw merk, wat zegt men over uw diensten? Wat vindt u van uw woordvoerders? Praat men gunstig of ongunstig over uw bedrijf? Wie zijn de beïnvloeders, opinieleiders en ambassadeurs van het merk?

Inwijding in Twitter

Iedereen kent Twitter. De meeste sterren, politici en publieke figuren uit de showbizz investeren in dit zeer specifieke sociale netwerk. Journalisten en andere opinieleiders zijn ook massaal aanwezig om informatie...

Community Management

Community Management is de beste manier om de dialoog aan te gaan en om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

Community Management

Top