Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Egide Van Ophemstraat 40c
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back
Initiation aux Réseaux Sociaux et Community Management

Inleiding tot de Social Networks

Om u het Web 2.0 te leren begrijpen en beheersen hebben we twee cursussen opgezet:

De eerste gaat over “Het concept Web 2.0” in het algemeen en wordt gegeven in drie dagdelen. Tijdens deze cursus leren we de fundamenten van het Web 2.0: alles wat u op dit gebied moet weten en kunnen om optimaal te functioneren. Elk dagdeel afzonderlijk kan naar keuze worden geselecteerd, afhankelijk van het niveau van de deelnemers (“BASIS”, “GEAVANCEERD” of “EXPERT”).

De cursus van drie dagdelen kan worden aangevuld met meer technische opleidingen in de vorm van workshops waarin de deelnemers met gereedschap aan de slag gaan.

Hieronder vindt u de details van het programma van Het concept Web 2.0.

Het Concept Web 2.0

Deel 1 – eerste dagdeel (“BASIC”)

  • Sociale media: wat houdt dat in?
  • Van consumeren naar communiceren
  • Sociale media vandaag de dag
    • The Conversation Prism van Brian Solis
    • Panorama des médias sociaux door Fred Cavazza
    • De verschillende categorieën sociale media
  • Enkele belangrijke cijfers over sociale media
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Youtube
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Instagram

Deel 2 – tweede dagdeel (“ADVANCED”)

  • Waarom moet u op de sociale media aanwezig zijn?
  • Welke signalen moet u uitzenden op de sociale media?
  • Voortdurend de inhoud aanpassen van berichten op de sociale media
  • De doelgroep, de boodschap en de frequentie bepalen
    • Op Twitter
    • Op Facebook
    • Op pagina Facebook Fan
    • Op Google+
    • Op Pinterest
    • Op Youtube
    • SlideShare!

Deel 3 – derde dagdeel (“EXPERT”)

  • In zes kalendermaanden een publiek opbouwen
  • Uw e-reputatie en uw merk bewaken
  • Sociale-mediabeleid
  • Praktijkvoorbeelden
  • Enkele bekende merken
  • Beperkingen van sociale media

Conclusie, vragen en antwoorden

Share

Related

LinkedIn Beheersen

LinkedIn is het sociale B2B-netwerk bij uitstek. Met een gemeenschap van meer dan 1,2 miljoen leden in België voldoet dit netwerk aan alle behoeftes en is het een must om...

e-Reputation en trend watching

Wat zegt men op het web over uw merk, wat zegt men over uw diensten? Wat vindt u van uw woordvoerders? Praat men gunstig of ongunstig over uw bedrijf? Wie zijn de beïnvloeders, opinieleiders en ambassadeurs van het merk?

Facebook Privacy

Facebook: uw imago en privacy-instellingen beheersen  Facebook is het meest gebruikte sociale netwerk in de wereld (in België alleen al zijn er 4,9 miljoen gebruikers). U kunt leuk uit de...

Inwijding in Twitter

Iedereen kent Twitter. De meeste sterren, politici en publieke figuren uit de showbizz investeren in dit zeer specifieke sociale netwerk. Journalisten en andere opinieleiders zijn ook massaal aanwezig om informatie...


Top