Contact

We process some of your personal data through this contact form. Please read our Privacy policy for more information.

Mission Systole
Horzelstraat 100/10
1180 Brussel

T. : +32 2 761 23 00

Go back

Grafisch charter.

Elk document van uw onderneming moet meteen herkenbaar zijn. Uw bedrijf, uw merk moet al uw doelgroepen ‘met één stem’ aanspreken. Daarvoor wordt een grafisch charter aangemaakt en uitgewerkt.

De visuele identiteit van uw firma moet worden toegelicht en aangetoond in een charter dat de regels voor het intern en extern gebruik van uw visuele elementen definieert voor alle medewerkers van de grafische (grafisch ontwerper,…) en productionele (drukkers,…) keten. Uw grafisch charter reikt u alle tools aan voor een coherente en sterk onderbouwde visuele communicatie.

Een grafisch charter omvat de richtlijnen voor het gebruik van het logo, de lettertypes (voor de verschillende tekstniveaus), de kleuren (over het algemeen worden in het charter de pantone-, CMYK- en RVB-waarden voor elke kleur vastgelegd), de principes voor het kiezen van afbeeldingen en illustraties én de andere grafische elementen die uw visuele identiteit uitmaken. Zo vormen de visuele componenten van uw merk een eenheid.

Een grafisch ontwerpcharter biedt heel wat voordelen: het verduidelijkt de betekenis van de grafische tekens, het waarborgt uw identiteit en uw waarden, uw communicatie is gestroomlijnd en daardoor meer uitgesproken, het verhoogt de leesbaarheid en de herkenbaarheid, het vergemakkelijkt zoekopdrachten binnen documenten,.. Elk document dat binnen het grafische universum van uw onderneming wordt aangemaakt, moet de uitbouw van uw bedrijfsimago ondersteunen.

Elementen die u in uw charter moet terugvinden: papieren dragers (visitekaartjes, folders, flyers, affiches, omslagen, briefhoofden,…), andere fysieke dragers (uithangborden, uitstalramen, dekzeilen, voertuigen, promostands, T-shirts,…) en digitale dragers (PowerPoint presentaties, video, multimedia, websites, e-mails,…).

advies vragen

Share

Actualités

Academie

Tegenwoordig kunnen we de sociale media niet meer negeren. Elke dag opnieuw horen we via televisie, radio of geschreven pers de stemmen van Facebook, Twitter, LinkedIn en andere vormen van sociale media.

Community Management

Community Management is de beste manier om de dialoog aan te gaan en om een gemeenschap rond het merk, het product of de dienst te creëren, maar ook om verkeer naar de website van het bedrijf te brengen.

SoMe strategy

SoMe strategy

Sociale Media Strategie. Bepaalde merken willen een Facebookpagina en Twitteraccount, alleen maar om overal ‘bij’ te horen. Maar welke commerciële...


Top