Strategisch marketing
U moet een duidelijk beeld hebben van de actuele situatie binnen uw onderneming (uw missie), wat u wil bereiken (uw visie) en hoe (uw strategie), en welke waarden tot dat succes bijdragen.
De bedrijfsmissie geeft aan wat u precies doet, op welke manier u dat doet, met welke producten en diensten u zich onderscheidt en de reden waarom klanten voor u moeten kiezen.
De bedrijfsvisie definieert welke weg u wil inslaan en is een duidelijke vertaling van uw doelstellingen. Ze mobiliseert en motiveert uw medewerkers.
We raden u aan ook de tijd te nemen om samen een strategisch communicatieplan uit te werken. Dat is een van de belangrijke tools in een coherent communicatiebeleid, waarmee u zich profileert, prioriteiten stelt en de teamgeest onder uw medewerkers bevordert. Het gaat om een referentiedocument dat uw communicatiestrategie omzet in doelstellingen en geplande acties.
De bedrijfswaarden zijn een richtlijn voor de professionele ingesteldheid van uw medewerkers.
- Waarom kiezen voor u en niet voor uw concurrenten?
- Welke meerwaarde overtuigt uw verschillende doelgroepen het meest?
- Welke bewijzen maken uw beloftes geloofwaardig?
We analyseren uw marketing en uw identiteit, en bouwen of sleutelen samen aan uw communicatie en uw imago. Resultaat: een globale en coherente merkstrategie.
We bakenen het territorium van uw merk af, in vergelijking met dat van uw concurrenten (benchmark). Zo kan u zich onderscheiden op de markt en uw producten en diensten in de schijnwerpers plaatsen.
Opmerkingen