Sociale Media Strategie.
Bepaalde merken willen een Facebookpagina en Twitteraccount, alleen maar om overal ‘bij’ te horen. Maar welke commerciële doelstellingen willen ze hiermee behalen, welke marketingdoeleinden bereiken, klantenservice verstrekken, personeelsbeleid onderhouden? Voor welke ROI marketing? De meesten hebben hier niet echt over nagedacht. Slecht gedefinieerde doelstellingen, teveel statistieken, de verwarring komt al snel om de hoek kijken.
Bij een sociale media strategie draait het allemaal om het kennen van het gedrag van uw doelgroep, hun geografische en sociale kenmerken. Waar praten ze over op het web? Zelfs nog voor het leren gebruiken van Tumblr moet gedefinieerd worden wat relevant is voor de aanwezigheid van uw merk: plaatsen van KPI’s, een redactionele strategie, een redactionele planning, hoogtepunten, etc.
Al met al hebt u (of zou u moeten hebben) een marketingpositie voor uw merk. U moet echter tegelijkertijd een sociale media positie bepaald hebben die realistisch, betrouwbaar en positief is. Eén die uw publiek ertoe aanspoort mee te doen in een conversatie met u.
Digital Marketing
Onze diensten
- Ev Evenementen
- Pr Print
- Pu Publiciteit
- St Strategic Marketing
- Di Digital Marketing
Opmerkingen